21/3/2013
Η Ανοιχτή Πόλη
έθεσε προ ημερήσιας διάταξης στο δημοτικό
συμβούλιο τα παρακάτω θέματα:
1. ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΧΙ
ΟΠΩΣ Η ΚΥΠΡΟΣ
Η
κρίση χρέους έχει μετατραπεί σε ληστρική
επίθεση του μεγάλου κεφαλαίου και
ιδιαίτερα του χρηματοπιστωτικού τομέα
εναντίον όλων των μεταπολεμικών
κατακτήσεων των ευρωπαϊκών λαών, με την
Ελλάδα να αποτελεί το πειραματόζωο της
πιο σκληρής εκδοχής εξαθλίωσης της
εργασίας και υφαρπαγής της δημόσιας
περιουσίας.
Στηρίζουμε
την αντίσταση και τον αγώνα του Κυπριακού
λαού και είμαστε στο πλευρό του. Η ρήξη
αυτή μπορεί ν’ αποδειχθεί καθοριστική
για την ανατροπή της ασκούμενης πολιτικής
σε βάρος των χωρών του Νότου, των Βαλκανίων
και των ευρωπαϊκών λαών. Καλούμε την
Ελληνική κυβέρνηση να σταματήσει την
πολική του εντολοδόχου της τρόικας σε
βάρος του Ελληνικού λαού και ν’
αξιοποιήσει τη ρωγμή που άνοιξε η Κύπρος
για ριζική επαναδιαπραγμάτευση με τις
Βρυξέλλες.
2. Μείωση
του ύψους των δημοτικών τελών για τα
τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων στην
πλατεία Αγίου Νικολάου Αχαρνών
Το
αίτημα συζήτησης του θέματος έχει τεθεί
από 34 δημότες - καταστηματάρχες, σύμφωνα
με το άρθρο 215 παρ. 3 του κώδικα Δήμων και
Κοινοτήτων, που ορίζει ότι το θέμα
εισάγεται στο δημοτικό συμβούλιο εφόσον
υποβληθεί αίτημα από 25 πολίτες. Η αίτηση
πρωτοκολλήθηκε στις 20/12/2012 και μέχρι
σήμερα παραμένει στις καλένδες.
Η
Ανοιχτή Πόλη ζήτησε να τεθεί το θέμα
στην ημερήσια διάταξη. Ως προς την ουσία
του υποστηρίζει το αίτημα των
καταστηματαρχών για μείωση των δημοτικών
τελών από 70,66 € ανά τ.μ. σε 41,5 € ανά τ.μ.,
όπως έγινε για τα καταστήματα της
πλατείας Αγίου Παντελεήμονα, καθώς,
λόγω της κρίσης, και οι δύο πλατείες
αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα
υποβάθμισης και επιβίωσης.
3. Μίσθωση
καταστημάτων από το δήμο σε επαγγελματίες
στην περιοχή του Ν. Κόσμου (οικισμός
Δουργούτι)
Η
Ανοιχτή Πόλη υποστηρίζει τα αναπάντητα
επί μήνες αιτήματα των επαγγελματιών
της λαϊκής γειτονιάς Δουργουτίου οι
οποίοι έχουν ενοικιάσει καταστήματα
από το δήμο Αθηναίων σε τιμές εξαιρετικά
υψηλές. Για παράδειγμα ένα κατάστημα
110 τ.μ. έχει ενοίκιο 1800€ ενώ αντίστοιχου
μεγέθους και γωνιακό επί της Φιλολάου
ενοικιάζεται 600€. Είναι γνωστή η κρίση
που οδηγεί χιλιάδες καταστήματα να
βάλουν λουκέτο, καθώς και ότι τα ενοίκια
μειώνονται στη συντριπτική πλειοψηφία
των περιπτώσεων με κοινή συμφωνία
ιδιοκτητών και ενοικιαστών, ώστε
αμφότεροι να επιβιώσουν. Η Ανοιχτή Πόλη,
γνωρίζοντας τη δραστική μείωση των
τιμών ενοικίασης καταστημάτων στο 2ο
διαμέρισμα και ιδιαίτερα σε υποβαθμισμένες
περιοχές χαμηλών εισοδημάτων, ζητά να
ικανοποιηθούν με απόφαση του δημοτικού
συμβούλιου τα απολύτως εύλογα αιτήματα
των 8 καταστηματαρχών.
4. ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΙΚΙΩΝΗ
ΣΤΑ ΠΕΥΚΑΚΙΑ. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟΥ
ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
Στις
12/3/2013 διοργανώθηκε στο 14ο
Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, δηλαδή στο
διατηρητέο σχολικό κτήριο - κηρυγμένο
μνημείο, του αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη,
εκδήλωση από τους εκπαιδευτικούς του
σχολείου. Παραβρέθηκε μεγάλος αριθμός
αρχιτεκτόνων και καθηγητών αρχιτεκτονικής,
η Αγνή Πικιώνη που έχει αναλάβει τη
διάσωση και προβολή του έργου του πατέρα
της, από την αντιπολίτευση του δημοτικού
συμβουλίου οι Νίκος Σοφιανός και Ελένη
Πορτάλιου, από την 1η
δημοτική Κοινότητα η κα Φλωράτου, καθώς
και πλήθος γονέων και κατοίκων.
Δόθηκε παράσταση
από τα παιδιά με κείμενα από τα ελεύθερα
μαθήματα αρχιτεκτονικής πάνω στο έργο
του Δημήτρη Πικιώνη και μίλησαν οι
Δημήτρης Φατούρος, Δημήτρης Αντωνακάκης
και Αγνή Πικιώνη. Από την τεχνική υπηρεσία
του δήμου Αθηναίων παραβρέθηκε η
εκπρόσωπος της διεύθυνσης σχολικών
κτηρίων κα Μελαμπιανάκη.
Το
επίδικο προς συζήτηση θέμα, είναι ότι
το σχολείο, που περιλαμβάνεται στα 100
χαρακτηριστικά σημαντικά κτήρια της
παγκόσμιας αρχιτεκτονικής του 20ου
αιώνα καταρρέει και πρέπει κατεπειγόντως
να επισκευαστεί. Για τον σκοπό αυτό
χρειάζεται μια ολοκληρωμένη μελέτη
αποκατάστασης που θα λάβει υπόψη και
τα διαδοχικά σχέδια του αρχιτέκτονα,
ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες, ενδεχομένως
σε 2 φάσεις.
Εδώ
ο δήμος Αθηναίων έχει τεράστια ευθύνη
και πρέπει ν’ αποφασίσει ποιος θα είναι
ο μελετητής για να αρχίσει τώρα το έργο.
Υπάρχουν μια σειρά επιλογές που θα
πρέπει να αξιολογήσουμε ·
η Υπηρεσία Σχολικών Κτηρίων, μόνη ή σε
συνεργασία με εξωτερικούς συνεργάτες
αρχιτέκτονες που διατίθενται να
συνεργαστούν.
- Το Υφυπουργείο Πολιτισμού σε συμφωνία με το δήμο
- Ο ΟΣΚ εφ’ όσον διαθέτει την κατάλληλη αρχιτεκτονική ομάδα.
- Ο δήμος Αθηναίων με ανάθεση σε αρχιτεκτονικό γραφείο.
- Η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία για τη διάσωση του έργου του Πικιώνη, με στήριξη του δήμου ή/και άλλων φορέων.
Σε κάθε περίπτωση
πρέπει να ληφθεί άμεσα απόφαση. Παλαιότερα,
όπως μα πληροφόρησε η διευθύντρια, ο
δήμος είχε αποφασίσει τη διάθεση του
ποσού 200.000 € αλλά το έργο δεν προχώρησε.
5. Γενικό
Νοσοκομείο Αθηνών «Πατησίων»
Ο δήμος Αθηναίων
έχει υποστηρίξει επανειλημμένα τη
λειτουργία του ΓΝΑ Πατησίων, ως
αναντικατάστατης μονάδας για την
εξυπηρέτηση των δημοτών της Αθήνας και
των πέριξ δήμων. Σε αντίθεση, η κυβέρνηση
προχωρεί στη συγχώνευση, υπολειτουργία,
υποστελέχωση, περικοπή της χρηματοδότησης
και τελικά στο κλείσιμο του νοσοκομείου.
Στις 15/3 η υπεύθυνη διοίκηση άφησε το
νοσοκομείο χωρίς παθολόγους και έκλεισε
το καρδιολογικό τμήμα. Στις 19/3 σταμάτησε
τη λειτουργία του παθολογικού τμήματος,
μετακινώντας το μοναδικό διευθυντή και
δίδοντας εκπαιδευτική άδεια στη μοναδική
επιμελήτρια.
Η
Ανοιχτή Πόλη ζητά από το δημοτικό
συμβούλιο άμεση παρέμβαση ώστε να
λειτουργήσει το ΓΝΑ Πατησίων, πράγμα
που σημαίνει στελέχωση του νοσοκομείου
- με κατεπείγουσες διαδικασίες -με
γιατρούς, καταβολή των δεδουλευμένων
των γιατρών ώστε να σταματήσει η επίσχεση
εργασίας και αύξηση της χρηματοδότησης
της μονάδας από ειδικό κονδύλι.
6. Κατασχέσεις
περιουσιακών στοιχείων εκ μέρους του
δήμου από τους περιοίκους του πάρκου
Κύπρου και Πατησίων
Η
Ανοιχτή Πόλη
επαναφέρει το θέμα που είχε τεθεί στο
προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο και
ζητά να ενημερωθεί εάν έχει προχωρήσει
η λύση του.
Η Ανοιχτή Πόλη
τοποθετήθηκε εντός ημερήσιας διάταξης
στα παρακάτω θέματα
1. Έργα και
ημέρες της Artume
ΑΕ και του δήμου Αθηναίων (θέμα
12)
Με
απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του
ΟΡΣΑ και συμφωνία του δήμου Αθηναίων
τροποποιήθηκε το σχέδιο πόλεως στο ΟΤ
75/124 της Ακαδημίας Πλάτωνος σε ΒΙΟΠΑ
προς εξυγίανση, με ένα και μοναδικό
στόχο : να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα
της ιδιωτικής εταιρίας Artume
ΑΕ, που ανήκει σε
αγγλικό fund
και έχει σκοτεινό βίο και πολιτεία και
σε άλλες περιοχές της χώρας (Αταλάντη,
Σπέτσες). Υπενθυμίζουμε ότι ανάλογη
απόφαση στην περιοχή του Προμπονά είχε
εκπέσει στο ΣτΕ, καθώς οι τροποποιήσεις
των σχεδίων αφορούν ένα ευρύτερο
πολεοδομικό σχεδιασμό και όχι φωτογραφικές
παρεμβάσεις υπέρ συγκεκριμένων
επιχειρηματικών συμφερόντων. Ανάλογη
περίπτωση είναι και η νομιμοποίηση του
αυθαίρετου νυχτερινού κέντρου Μοροσούλη
με τη μετονομασία του σε πολιτιστικό
κέντρο, μέσω αλλαγής χρήσεων γης στο ΟΤ
στο οποίο ανήκει το εν λόγω διασκεδαστήριο.
Ο
δήμος Αθηναίων ενεργεί στη συγκεκριμένη
περίπτωση Μουζάκη ως εντολοδόχος του
ιδιώτη, παρακάμπτοντας τους νόμους και
τους κανόνες του δημοσίου συμφέροντος.
Η πολεοδομία του δήμου έδωσε άδεια
κατεδάφισης του βιομηχανικού μνημείου
ενώ υπήρχε αναστολή έκδοσης οικοδομικών
αδειών στην περιοχή και είχε υποβληθεί
φάκελος στο ΥΠΠΟΤ για την κήρυξή του ως
διατηρητέου μνημείου. Είναι χαρακτηριστικό
ότι το ΥΠΠΟΤ έσπευσε να σταματήσει την
κατεδάφιση αλλά ένα μεγάλο και σημαντικό
τμήμα του κτηρίου είχε ήδη μετατραπεί
σε ερείπια. Στη συνέχεια, η Επιτροπή
Ποιότητας Ζωής τροποποίησε την Οικοδομική
Γραμμή στο συγκεκριμένο οικόπεδο σύμφωνα
με τα σχέδια ανέγερσης νέου κτηρίου από
την εταιρία.
Σήμερα
ο δήμαρχος Αθηναίων εγκαινιάζει ένα
καινούργιο «θεσμό» που ονομάζεται
«Κοινή Διακήρυξη Προθέσεων» για την
αναζωογόνηση περιοχών στην 4η
δημοτική κοινότητα, με αφορμή τη
δημιουργία του Πολυκέντρου Πολιτισμού,
Αναψυχής και Εμπορίου Academy
Gardens.
Οι προθέσεις και των δύο συμβαλλομένων
δεν μπορούν να μείνουν κρυφές στην
τοπική κοινωνία, αλλά ένα μνημόνιο καλών
προθέσεων αν και γελοίο δεν παύει να
είναι θλιβερό για το δημόσιο φορέα που
το προσυπογράφει.
Οι
καλές προθέσεις από πλευράς Artume
ΑΕ θυμίζουν
καθρεφτάκια σε ιθαγενείς και αφορούν
την κατεδάφιση μιας μάντρας, το βάψιμο
δύο σχολείων και της κοινότητας, 50 τ.μ.
και ένα μαγειρείο για το δήμο, καθώς και
μελέτες στο γόνατο για πολύ σοβαρά έργα,
τα οποία αποτελούν αρμοδιότητα του
υφυπουργείου Πολιτισμού, της ΕΕΑΧΑ και
του δήμου Αθηναίων. Όσον αφορά τις θέσεις
εργασίας, αυτό που θα συμβεί, εάν η
επιχείρηση προχωρήσει, είναι να κλείσουν
μικρά και μεγαλύτερα μαγαζιά στο δήμο
Αθηναίων (περιοχή Ακαδημία Πλάτωνος)
και το δήμο Περιστερίου, ο οποίος ευλόγως
έχει απορρίψει την «επένδυση». Το ίδιο
ισχύει για όλους τους φορείς του εμπορίου
και τη ΓΣΕΒΕ, που απορρίπτει κάθε mall
ή συναφές εμπορικό μεγαθήριο στην
Αττική. Οι καλές προθέσεις του δήμου
Αθηναίων αφορούν στην παράκαμψη κάθε
νομικού και ηθικού εμποδίου ώστε ο
επιχειρηματίας να κάνει ότι ακριβώς
επιθυμεί.
Καταγγέλλουμε
τις μεθοδεύσεις της πλειοψηφίας του
δημοτικού συμβουλίου και υποστηρίζουμε
τις θέσεις της Επιτροπής Κατοίκων της
Ακαδημίας Πλάτωνος, στους αγώνες της
οποίας αποδίδουμε τη σωτηρία του
αρχαιολογικού χώρου, τη βελτίωση του
πολεοδομικού σχεδίου, την αποτροπή του
μεγαθηρίου της Νομαρχίας Αττικής, τη
θετική παρέμβαση στους «Λαχανόκηπους»
και γενικά την προάσπιση του δημοσίου
συμφέροντος, των κοινόχρηστων χώρων
και του κοινωνικού εξοπλισμού της
γειτονιάς.
Επισημαίνουμε
ότι δεν μπορεί να ληφθεί οποιαδήποτε
σχετική απόφαση για το θέμα από το
δημοτικό συμβούλιο αν δεν αποφασίσει
πριν η δημοτική κοινότητα.
2.
Προσλήψεις στο Δημοτικό Βρεφοκομείο
Αθηνών (θέμα 15)
Σχετικά
με το θέμα τις πρόσληψης 260 εργαζομένων
ορισμένου χρόνου στο ΔΒΑ, η Ανοιχτή Πόλη
επισήμανε ότι δεν υπάρχει απόφαση του
Διοικητικού Συμβουλίου του Βρεφοκομείου,
άρα δεν μπορεί το δημοτικό συμβούλιο
να προχωρήσει σε απόφαση. Όσον αφορά
την ουσία της πρότασης, υπενθυμίζουμε
ότι οι προσλήψεις γίνονται αφού
μεθοδεύτηκε η απόλυση 230 μονίμων και
έμπειρων εργαζόμενων από το ΔΒΑ, ενώ
υπήρχαν διαπιστωμένες ανάγκες, ώστε να
αντικατασταθούν με εργαζόμενους
ανακυκλώσιμους, πράγμα εργασιακά και
παιδαγωγικά απαράδεκτο.
3. ΣΥΣΤΑΣΗ
ΚΟΜΒΟΥ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΕΝΤΟΣ ΚΥΑΔΑ
(θέμα
16)
Συμφωνούμε
επί της αρχής με την ένταξη στον ΚΥΑΔΑ
του λειτουργούντος προσωρινά στο Παλαιό
Φρουραρχείο «Κόμβου Αλληλοβοήθειας»
ή «Κόμβου Κοινωνικής Αλληλεγγύης»
(υπάρχουν δύο τίτλοι που μπερδεύουν).
Είναι γνωστή η θέση μας ότι η κοινωνική
πολιτική του δήμου, που πρέπει να
ενισχυθεί δραστικά, καθώς η Αθήνα
βρίσκεται σε ανθρωπιστική κρίση, πρέπει
να ασκείται από τις αρμόδιες δημοτικές
υπηρεσίες και το ΚΥΑΔΑ. Επίσης, θεωρούμε
θετικό τον απολογισμό του κόμβου στο
Παλαιό Φρουραρχείο και το έργο της
Επιτροπής Μελέτης και Απολογισμού που
συστάθηκε. Έχουμε, όμως, τις παρακάτω
ενστάσεις.
- Όσον αφορά το προσωπικό που εργάζεται αυτό μπορεί να καλύπτεται από αποσπάσεις νυν εργαζομένων και προσλήψεις άμεσα από τον δήμο Αθηναίων, όχι πάντως, από ΜΚΟ.
- Σε σχέση με τη ΜΚΟ «Ρηξικέλευθος» θα πρέπει να είναι γνωστό και δημοσιοποιημένο το έργο της. Σε κάθε περίπτωση, με ποια διαδικασία επελέγη. Θέτουμε συγκεκριμένα ερωτήματα.
- Θεωρούμε απαράδεκτο τον αποκλεισμό των μεταναστών χωρίς χαρτιά γιατί μεταφέρει στο δήμο Αθηναίων το μισαλλόδοξο και εγκληματικό ρατσισμό της Χρυσής Αυγής, που, εν προκειμένω, παίρνει τη μορφή του : αφήστε τους να πεθάνουν.
- Σε σχέση με τη συνεργασία Δήμου Αθηναίων - Mega έχουμε ήδη δηλώσει ότι ο ρόλος κομπάρσου στη διαφημιστική καμπάνια του καναλιού με τις δωρεές των Αθηναίων πολιτών, δεν αρμόζει ούτε στο δήμο ούτε στο δήμαρχο.
4.
Προγραμματική Σύμβαση Δήμου Αθηναίων
και Ιδρύματος Χατζηκώνστα (θέμα 18)
Η
κοινωνική πολιτική που οφείλει να ασκεί
ο δήμος Αθηναίων απέναντι στις δεκάδες
χιλιάδες νεόπτωχων της μνημονιακής
πολιτικής προωθείται σε πλήρη αναντιστοιχία
με τις ανάγκες και με αδιαφανείς
διαδικασίες, οι οποίες θέτουν σοβαρά
ερωτήματα νομιμότητας.
Ο
δήμαρχος Αθηναίων πρόκειται να προβεί
σε υπογραφή προγραμματικής σύμβασης
με το Ίδρυμα Χατζηκώνστα, η νομιμότητα
υπογραφής της οποίας προκύπτει από μια,
όχι πειστική, γνωμάτευση της αντιδημάρχου
κας Σπυροπούλου. Άλλωστε, υπενθυμίζουμε
ότι ακόμα και αν κάτι θεωρείται νόμιμο
δεν είναι και ηθικό. Σε κάθε περίπτωση
ζητάμε έγκυρη νομική γνωμάτευση.
Το
περιεχόμενο της προτεινόμενης
προγραμματικής σύμβασης που επισυνάπτεται
μας πείθει ότι πρόκειται για μια αδιαφανή
διαδικασία και μια απολύτως ακαθόριστη
κοινωνική υπηρεσία, γι’ αυτό και θεωρούμε
σκανδαλώδη την υπογραφή της προγραμματικής
σύμβασης.
Συγκεκριμένα
:
- Δεν υπάρχει καμία τεκμηρίωση γιατί το συγκεκριμένο ακίνητο, δηλαδή μια πολυκατοικία επί της οδού Μπουμπουλίνας 36, με 12 διαμερίσματα, υπόγειο και καταστήματα είναι κατάλληλη για στέγαση και σίτιση και ποιό ακριβώς πρόγραμμα των δύο αυτών κοινωνικών υπηρεσιών θα στεγαστεί. Να σημειώσουμε ότι ακόμα και τα εμβαδά των χώρων είναι κενά στην προτεινόμενη σύμβαση.
- Δεν αναφέρονται οι υπηρεσίες που θα παρέχει το Ίδρυμα Χατζηκώνστα, πλην ότι θα συνεπικουρεί τις εξ’ ίσου αόριστες και καθόλου συγκεκριμένες υπηρεσίες του δήμου. Ακριβώς αυτή η παντελής έλλειψη περιγραφής δεν επιτρέπει να κριθεί η καταλληλότητα του εν λόγω κτηρίου που αποτελείται από διαφόρων μεγεθών ιδιωτικά διαμερίσματα.
- Αντίθετα προς τις ανωτέρω αδιανόητες παραλείψεις, ορίζεται με απόλυτη σαφήνεια το οικονομικό σκέλος της σύμβασης. Ο δήμος ενοικιάζει έναντι 4.500€ μηνιαίως για 3 χρόνια ένα κτήριο του Ιδρύματος Χατζηκώνστα, αναλαμβάνει όλα τα έξοδα λειτουργίας του και των μη καθοριζόμενων υπηρεσιών καθώς και την επισκευή του κτηρίου.
- Εν τέλει πρόκειται για σκανδαλώδη διαδικασία και σύμβαση στο όνομα των φτωχών συμπολιτών μας. Γι’ αυτό η Ανοιχτή Πόλη ζητά ν’ αποσυρθεί η πρόταση της πλειοψηφίας και να εισαχθεί το θέμα της στέγασης/σίτισης στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο, όπου η Ανοιχτή Πόλη θα καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, Σε άλλη περίπτωση θα δώσουμε ευρεία δημοσιότητα στην απόφαση της πλειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου.
5. Διάλυση
της σύμβασης παραχώρησης για το έργο
κατασκευής υπόγειου γκαράζ στο Πάρκο
Κύπρου και Πατησίων (θέμα
27)
Το
έργο αφορά στον μη πραγματοποιηθέντα,
χάρις στους αγώνες των κατοίκων, υπόγειο
χώρο στάθμευσης επί των οδών Κύπρου και
Πατησίων, που κακώς συνδυάζεται με τον
πραγματοποιηθέντα υπόγειο χώρο στάθμευσης
επί των οδών Ψηλορείτη και Δηλιγιάννη.
Ανάδοχος και στις δύο περιπτώσεις είναι
η εταιρία ΔΟΜΟΤΕΚΑ ΑΕ. Η πρόταση της
πλειοψηφίας για λύση της σύμβασης χωρίς
υπαιτιότητα του αναδόχου, είναι απαράδεκτη
γιατί, κατά παράβαση κάθε έννοιας
δημοσίου συμφέροντος που οφείλει να
διαφυλάσσει η δημοτική αρχή, ο εργολάβος
θα αποζημιωθεί, ενώ δεν δικαιούται
αποζημίωση. Η οικοδομική άδεια έχει
κηρυχθεί άκυρη από το δικαστήριο και ο
εργολάβος δεν έχει τηρήσει τις συμβατικές
του υποχρεώσεις, οι οποίες περιγράφονται
αναλυτικά στο κείμενο που κατέθεσε η
Ανοιχτή Πόλη.
- Από τη Διακήρυξη Α΄ φάσης, Β΄ φάσης και ΕΣΥ (Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων) καθώς και στην Σύμβαση Παραχώρησης (22.12.06) καθορίζεται ως συνολική προθεσμία περάτωσης του έργου 24 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης (δηλ. 22.12.08).
- Σχετικά επισημαίνεται επανειλημμένα η αναγκαιότητα τήρησης του χρόνου εκτέλεσης του έργου (άρθρο 16 της Διακήρυξης Β΄ φάσης) λόγω αυτονόητων επιπτώσεων στο κόστος κοκ.
- Στο άρθρο 6 της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων δίδεται δικαίωμα παράτασης με την προϋπόθεση ότι οι καθυστερήσεις δεν οφείλονται σε αποκλειστική αρμοδιότητα του αναδόχου.
- Στο 3.2.21 της ΕΣΥ ορίζεται ότι ο ανάδοχος οφείλει να γνωρίζει τις τοπικές δεσμεύσεις της Δασικής Υπηρεσίας - εφόσον συντρέχει περίπτωση-
βλέπε
αρ.πρωτ. 181/2.2.09 έγγραφο Δ/νσης Δασών σελ.
4
- Στο 7.3 και 7.4 ορίζεται ότι δεν μπορεί να αναγνωριστεί στον ανάδοχο παράταση των προθεσμιών με δικαιολογία την άγνοια των εδαφικών και άλλων ειδικών συνθηκών… των δυσκολιών προσπέλασης προς το χώρο.
- Στο 8.1 ορίζεται ότι με την υπογραφή της Σύμβασης εντός 15 ημερών παρουσιάζει αναλυτικό χρονοδιάγραμμα και στο 8.11/3 ότι «θα πρέπει να έχει συνεκτιμήσει τους χρόνους που απαιτούν οι εγκρίσεις μελετών και οι εκδόσεις πάσης φύσεως αδειών».
- Στο 18/11 «υποχρεούται χωρίς καμιά απαίτηση από τον κύριο του έργου να παραλάβει τον οριοθετημένο χώρο για την κατασκευή του σταθμού…»
- Στο 24.2 «η κατασκευαστική είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την απομάκρυνση των υλικών εκσκαφής από το έργο, με τρόπο που να μην δημιουργεί προβλήματα στο περιβάλλον…»
- Στο 18.7 «Πριν την έναρξη των εργασιών ο ανάδοχος μεριμνά για την έκδοση των οικοδομικών εργασιών καθιστάμενος ουσιαστικά και αποκλειστικά υπεύθυνος για κάθε παράβαση των διατάξεων…»
Τούτων
δεδομένων η Ανοιχτή Πόλη θεωρεί σκανδαλώδη
την απόφαση του δήμου να αποζημιώσει
τη ΔΟΜΟΤΕΚΑ ΑΕ με χρήματα των Αθηναίων
δημοτών, μη αναγνωρίζοντας υπαιτιότητα
του εν λόγω εργολάβου.