Ίσες ευκαιρίες, απλούστευση διαδικασιών
και χωρίς γραφειοκρατία ζητά για το νέο
Αναπτυξιακό Νόμο ο Απ. Κατσιφάρας από
την κυβέρνηση
Νέα
παρέμβαση προς τον Υπουργό Οικονομίας,
Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη
έκανε σήμερα με επιστολή του ο
Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας,
σχετικά με τις παρατηρήσεις που έχουν
γίνει από την Περιφέρεια Δυτικής
Ελλάδας επί του Σχεδίου του Νέου
Αναπτυξιακού Νόμου.
Στην
επιστολή επισημαίνεται ότι στην
εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που βρίσκεται
η χώρα μας απαιτούνται «διαρθρωτικές»
λύσεις με μετασχηματισμούς και
μεταρρυθμίσεις που να δίνουν νέες
ευκαιρίες στην επιχειρηματικότητα.
«Η
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
μέσα από τον 5ετή στρατηγικό της σχεδιασμό
προτάσσει ως πρωταρχικό μέλημά της τη
στήριξη της επιχειρηματικότητας και
την ευθεία σύνδεση με την παραγωγική
ανασυγκρότηση της Περιφέρειας που
αποτελεί μια από τις μεγάλες προκλήσεις
για όλους μας» σημειώνει ο Περιφερειάρχης
Απ. Κατσιφάρας.
Και
συνεχίζει στην επιστολή του πως «επομένως,
ο επενδυτικός νόμος πρέπει να ενσωματώνει
τις οριστικοποιημένες περιφερειακές
στρατηγικές, να ανταποκρίνεται στη
φιλοσοφία της βελτίωσης της απόδοσης
οποιασδήποτε επιχείρησης μικρής ή
μεγάλης, με ίσους όρους και ίσες ευκαιρίες,
να ενθαρρύνει την ίδρυση νέων μικρών
επιχειρήσεων, να δίνει προτεραιότητα
στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού
της χώρας, να είναι απλός, να αποτρέπει
την γραφειοκρατία, να συμβάλλει στην
επιτάχυνση των διαδικασιών με σεβασμό
στη δημόσια δαπάνη, να μπορεί να εγγυάται
ένα σταθερό πλαίσιο επενδυτικών επιλογών
και να αξιοποιεί την δυναμική των δομών
διαχείρισης των Περιφερειών της χώρας».
Η
ολοκληρωμένη πρόταση της Περιφέρειας
Δυτικής Ελλάδας για την στήριξη
της επιχειρηματικότητας στην περιοχή
μας εδράζεται σε τρεις πυλώνες:
-
Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Δυτικής
Ελλάδας
-
Σκέψου και Πράξε προς όφελος των μικρών
επιχειρήσεων (Small Business Act Δυτικής
Ελλάδας).
-
Υγιές Περιβάλλον λειτουργίας των
Επιχειρήσεων στην Δυτική Ελλάδα.
Κλείνοντας
ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας
στην επιστολή προτείνει:
1.
Ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης.
Να αξιοποιηθούν οι Διευθύνσεις
Αναπτυξιακού Προγραμματισμού κάθε
Περιφέρειας με την υποδοχή επενδυτικών
σχεδίων έως και 5 εκ ευρώ. Η επιτυχής
εφαρμογή των προγραμμάτων απαιτεί την
διαθεσιμότητα περιφερειακών εργαλείων
πολιτικής. Εξάλλου οι τοπικές κοινωνίες
μπορούν και πρέπει να έχουν περισσότερο
λόγο να επιλέγουν ποιες και πόσες νέες
επιχειρήσεις θα ενισχυθούν, σε ποιους
κλάδους, αξιοποιώντας τα συγκριτικά
πλεονεκτήματα της περιοχής.
2.
Ενίσχυση της κάθετης οικονομικής
οργάνωσης για την επιτόπια παραγωγή
ανταγωνιστικών και εξαγώγιμων προϊόντων.
3.
Απλό σαφή, εύληπτο και αντικειμενικό
πλαίσιο: Προτείνουμε να περιγράφονται
σε ένα γενικό πλαίσιο οι υποχρεώσεις
και κανόνες των ενισχυόμενων επενδύσεων,
που αυτό να αποτελεί την νομική βάση
του νέου επενδυτικού νόμου και να
ενσωματώνονται οι χρηστικές και
εφαρμοστέες διατάξεις σε ειδικό και
υπό προκήρυξη καθεστώς ενίσχυσης της
επιχειρηματικότητας. Η κανονιστική
πράξη προκήρυξης του καθεστώτος, θα
είναι ένας πλήρης οδηγός εφαρμογής,
τόσο για τον φορέα διαχείρισης του
καθεστώτος (Διευθύνσεις Αναπτυξιακού
Προγραμματισμού των Περιφερειών,
Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων αρμόδιου
Υπουργείου) όσο και για το επιχειρηματικό
κοινό, από το πρώτο έως το τελευταίο
στάδιο, με τρόπο ώστε να μην καταλείπει
περιθώρια παρερμηνείας και αμφισβήτησης
των εφαρμοστέων κανόνων και ρυθμίσεων.
4.
Εθνικό Μητρώο Αξιολογητών - Ελεγκτών:
Η χρήση των μητρώων προσδίδει στην
διαδικασία διαχείρισης του επενδυτικού
νόμου διαφάνεια και αντικειμενικότητα.
5.
Κανονιστικές αποφάσεις για τα ήδη
υλοποιούμενα επενδυτικά σχέδια.
Παράταση της υλοποίησης των επενδυτικών
σχεδίων του Ν. 3299/2004 και του νόμου Ν.
3908/2011. Έχει προβλεφθεί σωρευτικά παράταση
για τα επενδυτικά σχέδια, αλλά μας
προβληματίζει ιδιαίτερα η διατύπωση
του άρθρου 77 του σχεδίου νόμου όπου
προβλέπεται η καταβολή της επιχορήγησης
σε 7 ετήσιες δόσεις.