Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

19/3/15

Το επικοινωνιακό κρεσέντο του περιφερειάρχη και η πραγματικότητα




Το επικοινωνιακό κρεσέντο του περιφερειάρχη και η πραγματικότητα


Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε ένα επικοινωνιακό κρεσέντο της Περιφερειακής Αρχής με θέμα την εκτέλεση του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου. Να θυμίσουμε τι έχει συμβεί έως τώρα.
Η ιστορία ξεκινάει τον Νοέμβριο του 2013.Η δήλωση περιελάμβανε τα εξής: (ΔΤ Δευτέρα, 25 Νοέμβριου 2013):
«[…] Το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα θα εκτελεστεί με τη διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης.
[…] Το τμήμα Πάτρα – Πύργος, που έχει ολοκληρωμένη τεχνική μελέτη, απαλλοτριώσεις και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, θα εκτελεστεί από πόρους του ΕΣΠΑ. Η προκήρυξη της δημοπρασίας θα γίνει μέχρι το τέλος του Απριλίου 2014 και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής θα είναι το ίδιο και ταυτόσημο με αυτό του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα, δηλαδή της Ολυμπίας Οδού.
[…] Το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό, το οποίο και έχει νομικές εμπλοκές, λόγω της απόρριψης των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το Συμβούλιο της Επικρατείας και μέχρι να ολοκληρωθούν οι τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες για τη νέα χάραξη, θα συντηρηθεί και θα βελτιωθεί»
Τουλάχιστον από τον Δεκέμβρη του 2013, η Περιφερειακή Αρχή γνωρίζει ότι τα τμήματα της Ολυμπίας Οδού Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα, δεν θα συγχρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ 2014-20 γιατί δεν τα ενέταξε η τότε μνημονιακή κυβέρνηση στις προτάσεις της προς χρηματοδότηση. Με δελτίο τύπου της, 16 Δεκεμβρίου 2013, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε για την χώρα μας τα τέσσερα, συγχρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ 2014-20, οδικά έργα και στα οποία δεν περιελάμβανε τα επίμαχα τμήματα. Αυτά ήταν, Αντίρριο-Ιωάννινα, Μαλιακός-Κλειδί, Ξυνιάδα-Τρίκαλα και Κόρινθος-Πάτρα.
Παρόλο αυτά, επίσημα δελτία τύπου της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, τα οποία φιγουράριζαν επί μήνες πριν και μετά από τις 16/12/2013 στον ιστότοπο της, ασχολούνταν αποπροσανατολιστικά με το θέμα και διαβεβαίωναν ότι τα τμήματα της Ολυμπίας επρόκειτο να εκτελεστούν από πόρους του ΕΣΠΑ, επρόκειτο να προκηρυχθούν μέχρι τον Απρίλιο του 2014 και επρόκειτο να ολοκληρωθούν ταυτόχρονα με το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα. Οι τίτλοι των δελτίων ενδεικτικοί του επιδιωκόμενου σκοπού‘Διαβεβαιώσεις για το σύνολο της Ολυμπίας Οδού’ και ‘Θετικό βήμα για την εκτέλεση του συνόλου της Ολυμπίας Οδού’ .
Η περιφερειακή αρχή κινήθηκε αποπροσανατολιστικά απέναντι στους πολίτες επί πολλούς μήνες για να καλύψει την ανυπαρξία επενδυτικού έργου από την πλευρά της, για να προστατέψει την μνημονιακή κυβέρνηση της οποίας υπήρξε μέλος και η οποία επρόκειτο να κριθεί, όπως και ίδια, σε εκλογές και να προστατέψει  και τους συντρόφους της υπουργούς δηλαδή τον κ. Χρυσοχοίδη και τον κ. Κουκουλόπουλο.
Στη συνέχεια τον Ιούνιο 2014 νέο γαϊτανάκι δηλώσεων από τον Υπουργό και ακολούθως τον Περιφερειάρχη ‘’20-8-14.Δημοπράτηση Ε.Ο. «Πάτρα – Πύργος» και σιδηρόδρομος στο επίκεντρο συνάντησης του Απ. Κατσιφάρα με τον Μ. Χρυσοχοΐδη’’.
Τον Σεπτέμβρη του 2014 (μετά τις δηλώσεις δηλαδή) με αρ. πρωτοκόλλου 46516/22-09-14 εντάσσεται το έργο στο ΠΔΕ στη ΣΑΕ-071 με μηδενικές πιστώσεις και με τον όρο:
«ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ ΥΠΟΤΗΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (ΑΝΟΙΓΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ) ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ Ε.Ε.. Ο όρος αυτός θα περιληφθεί και στην προκήρυξη του διαγωνισμού.»
Ακόμα δηλαδή και αν δημοπρατηθεί στις 31 Μαρτίου δεν υπάρχουν κονδύλια και δεν μπορεί να συμβασιοποιηθεί. Και φυσικά δεν χάνονται ‘’κοινοτικά’’ χρήματα αφού δεν υπάρχουν. Άλλωστε δεν έχει συσταθεί ακόμα φορέας διαχείρισης για να κάνει κατανομές κονδυλίων και με την προεκλογική υποσχεσιολογία του απερχόμενου Υπουργού δεν αρκούν οι πόροι του νέου ΕΣΠΑ (2014-2020) για όλα όσα έχουν ανακοινωθεί!
Ποτέ μέχρι σήμερα, η ΠΔΕ δεν κατήγγειλε την μνημονιακή κυβέρνηση για εμπαιγμό της περιοχής και της ίδιας της περιφερειακής αρχής, όπως αποδεικνύεται και από τα προαναφερθέντα δύο δελτία τύπου της. Μάλιστα, στο ένα από αυτά, σιωπηρά αντικατέστησε την πηγή των απαιτούμενων πόρων αντικαθιστώντας την φράση ‘συγχρηματοδότηση από  το ΕΣΠΑ’ με την φράση(αποκλειστικά) ‘εθνική χρηματοδότηση’. Αποσιωπώντας  ότι στην μνημονιακή Ελλάδα αυτό ισοδυναμεί με αδύνατο. Στάχτη στα μάτια μας!
Στο ίδιο δελτίο, η περιφέρεια καθησύχαζε τους πολίτες μεταφέροντας ότι ο κ. Κουκουλόπουλος «διαβεβαίωσε πως υπάρχει έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από το οποίο και διασφαλίζεται το σύνολο του έργου».

Η Αντίσταση Πολιτών δεν θέλει να κοροϊδεύει τους πολίτες με υποσχέσεις και έργα. Είναι σταθερή μας άποψη πως σε έναν περιφερειακό σχεδιασμό πρέπει να περιληφθούν ένας ασφαλής οδικός άξονας ταχείας κυκλοφορίας με ανισόπεδες συνδέσεις και εξυπηρέτηση των αγροτικών οικισμών που βρίσκονται στον κάμπο και όχι ένας πανάκριβος αυτοκινητόδρομος -που δεν αντιλαμβανόμαστε ποιους θα εξυπηρετεί, (μην ξεχνάμε πως διασχίζει ήδη ένας αυτοκινητόδρομος την Πελοπόννησο), καθώς επίσης και ο σιδηρόδρομος με επιβατικό και εμπορικό σκοπό που είναι οικονομικότερο, περιβαλλοντικά αρτιότερο και ασφαλέστερο μέσο μετακίνησης.

Ο σχεδιασμός θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του, τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα καθώς και την συμμετοχή περισσοτέρων επιχειρήσεων στην κατασκευή των έργων ενισχύοντας τον ανταγωνισμό αλλά και την τοπική οικονομία συμβάλλοντας στην παραγωγική ανασυγκρότηση της Περιφέρειάς μας.
Οι χθεσινές δηλώσεις του υπουργού κ. Σταθάκη για αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων πάνω σε ένα άλλο πλαίσιο νομίζουμε ότι κινούνται σε σωστή κατεύθυνση προκειμένου να προχωρήσει και η Ολυμπία Οδός με όρους συμφέροντος για το δημόσιο και τους πολίτες.


Γραφείο Τύπου Αντίστασης Πολιτών Δυτ. Ελλάδας