«Μεταρρυθμίσεις στην
Παιδεία για μια σύγχρονη Δημοκρατία»
Το Ινστιτούτο Δημοκρατίας
Κωνσταντίνος Καραμανλής διοργανώνει την Πέμπτη 15
Σεπτεμβρίου 2016, στις 19:00, ημερίδα με θέμα
«Μεταρρυθμίσεις στην
Παιδεία για μια σύγχρονη Δημοκρατία», στην αίθουσα
«Μανόλης Αναγνωστάκης» του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.
Ομιλητές θα είναι οι: κ.
Θεόδωρος Φορτσάκης,
βουλευτής Επικρατείας και Συντονιστής Μορφωτικών Υποθέσεων
Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος
Χαρακόπουλος, βουλευτής Λαρίσης και Υπεύθυνος Τομέα
Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σπύρος Λίτσας,
αναπληρωτής καθηγητής Διεθνών Σχέσεων Πανεπιστημίου
Μακεδονίας, κ. Δημοσθένης
Αναγνωστόπουλος, καθηγητής, κ. Γιάννης Κτιστάκις,
επίκουρος καθηγητής Νομικής Σχολής Δημοκριτείου
Πανεπιστημίου Θράκης και κ. Βασίλης K. Γούναρης,
καθηγητής Ιστορίας Νεοτέρων Χρόνων Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Χαιρετισμό θα
απευθύνει, η Πρόεδρος του Ινστιτούτου κυρία Ρόδη Κράτσα, τ.
Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενώ η κυρία Κωνσταντίνα Ε.
Μπότσιου, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου
Πελοποννήσου και διευθύντρια του Ινστιτούτου, θα συνοψίσει
τα συμπεράσματα της ημερίδας.
Η
ημερίδα είναι ανοιχτή στο κοινό και σκοπός της είναι η
ώσμωση επιστημονικού και πολιτικού προβληματισμού για τις
μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται σήμερα, ώστε να δημιουργηθεί
ένα νέο υπόδειγμα παιδείας, ικανό να συμβάλλει στην έξοδο
από την κρίση να προετοιμάσει την νέα γενιά για τον ραγδαία
εξελισσόμενο σύγχρονο κόσμο και να εμπνεύσει προοπτική για
το μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, η Παιδεία δεν αφορά μόνο την εκπαίδευση, αλλά,
ευρύτερα, τη μόρφωση, την ψυχοσωματική συγκρότηση του πολίτη
και το αξιακό σύστημα της κοινωνίας, τις παγκόσμιες
τεχνολογικές και οικονομικές εξελίξεις που επηρεάζουν άμεσα τη
λειτουργία και την ποιότητα της δημοκρατίας.
Τα
επιμέρους θέματα που θα συζητηθούν στην ημερίδα αποσκοπούν
να καλύψουν ευρύ φάσμα αυτού του προβληματισμού. Ιδιαίτερη
έκταση θα λάβει η συζήτηση για την ανάγκη αναβάθμισης και
αποτελεσματικότερης αλληλεπίδρασης των τριών βαθμίδων της
εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο -Λύκειο,
Πανεπιστήμια/Τ.Ε.Ι.), ενώ έμφαση θα δοθεί και σε
συνολικότερα ζητήματα παιδείας και δημοκρατίας, όπως η
πρόσβαση, οι ίσες ευκαιρίες και ο πλουραλισμός στην
εκπαίδευση. Ο ρόλος των διανοούμενων ως κριτικών πνευμάτων
και δημιουργών παιδείας σε κάθε εποχή, ιδιαίτερα σε εποχές
μετάβασης σαν τη σημερινή, αποτελεί ξεχωριστό σημαντικό
κεφάλαιο της συζήτησης.