Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

29/4/09

«Το ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ και η σημασία του στον Δυτικό Άξονα»


Επιστολή του Προέδρου Επιμελητηρίου Μεσσηνίας προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα: «Το ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ και η σημασία του στον Δυτικό Άξονα»
24/04/2009
ΠΗΓΗ:ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Πληροφορηθήκαμε από τον τύπο (εφημ. ΕΞΠΡΕΣ 23/4/09, σελ. 37) για τη χθεσινή σύσκεψη με θέμα “το βασικό πλαίσιο ανάπτυξης των στρατηγικής σημασίας ελληνικών λιμένων” από τους οποίους με απογοήτευση διαπιστώσαμε ότι δεν συμπεριλαμβάνεται αυτός της Καλαμάτας.

Με αφορμή το γεγονός αυτό, επιθυμώ να σας μεταφέρω την άποψη του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας γι’ αυτό το μείζον θέμα που είναι το μέλλον του λιμένα της Καλαμάτας και ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες υποδομές συνδυασμένων μεταφορών που διαθέτει η Καλαμάτα (αεροδρόμιο, σιδηρόδρομος, οδικούς άξονες). Πρόκειται για ένα θέμα που μας έχει απασχολήσει πολύ κατά το παρελθόν και συνεχίζει να μας απασχολεί δεδομένου ότι η Καλαμάτα εντάσσεται στην υλοποίηση Ιόνια Οδό και διαθέτει συνδυασμένες μεταφορές, έχει επομένως τη δυνατότητα μέσω του λιμένα της να μετατραπεί σε “Νότια Πύλη της Ελλάδας στη Μεσόγειο” με όλα τα οφέλη που προϋποθέτει κάτι τέτοιο για ολόκληρη τη Μεσσηνία, την Πελοπόννησο και την Δυτική Ελλάδα.

Από επιστημονικές μελέτες που έχει πραγματοποιήσει το Επιμελητήριο Μεσσηνίας προκειμένου να τεκμηριώσει αυτή την άποψη, έχει προκύψει ότι: «αν ένας χωρικός άξονας ανάπτυξης δεν έχει στα άκρα του ισχυρούς κόμβους, δηλαδή προϋποθέσεις έλξης ποικίλων οικονομικών δραστηριοτήτων και δυνατότητες σύγκλισης σε αυτόν άλλων αξόνων ανάπτυξης χερσαίων, θαλάσσιων, αεροπορικών, τότε περιορίζονται οι δυνατότητές του να ολοκληρωθεί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, διατρέχει μάλιστα τον κίνδυνο, στο βαθμό που το ένα άκρο είναι ισχυρότερο του άλλου, να δημιουργηθούν αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα». Με άλλα λόγια, αυτή η επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη υποστηρίζει ότι οι ακραίοι κόμβοι ενός άξονα χωρικής ανάπτυξης δεν επιτρέπεται να είναι τερματικοί σταθμοί αλλά κόμβοι συνέχειας προς άλλες περιοχές ή κόμβοι διασταύρωσης με άλλες χώρες.

Κύριε Υπουργέ,

Όπως αντιλαμβάνεστε, το να παραβλέπει κανείς τα παραπάνω, είναι έγκλημα με θύμα μια ευρύτατη περιοχή και μάλιστα διαρκές, δεδομένου ότι ένα σημαντικό κλειδί για την ανάπτυξη της, όπως η υπόθεση της αξιοποίησης του λιμένα της Καλαμάτας, έχει περιέργως μπει στο συρτάρι.

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας οφείλει να εξετάσει το θέμα αυτό με γνώμονα το δικαίωμα, όχι μερικών, αλλά όλων των περιοχών της χώρας στην ανάπτυξη και χωρίς να επηρεάζεται από δυνάμεις οι οποίες δρουν με κριτήριο τοπικιστικά ή από άγνοια, αντίθετα με την κυβερνητική βούληση και τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για ενίσχυση της ελληνικής περιφέρειας στο σύνολό της.

Με τη βεβαιότητα ότι θα εξετάσετε το θέμα με την απαιτούμενη προσοχή και θα συμπεριλάβετε στο “σχεδιασμό ανάπτυξης των στρατηγικής σημασίας ελληνικών λιμένων” και τον λιμένα της Καλαμάτας, σας ευχαριστούμε και αναμένουμε την απάντησή σας.


Με εκτίμηση

Γιώργος Καραμπάτος
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας