Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

19/5/16

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ-ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ-ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Ε.Α.Ε.Π. [ΕΝΙΑΙΟΥ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ]

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης κατά την τακτική συνεδρίασή του της 16/05/2016 έκανε δεκτή κατά πλειοψηφία την κάτωθι εισήγηση για την υποβάθμιση-κατάργηση ολοημέρου σχολείου Ε.Α.Ε.Π.[ΕΝΙΑΙΟΥ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ]:

Σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται, το σχολείο, ο βασικός πυρήνας μόρφωσης του ανθρώπου, δεν μπορεί να παραμένει στατικό στα νέα δεδομένα και στις σύγχρονες προκλήσεις. Το Ολοήμερο σχολείο, που είναι ένας δασκαλογέννητος θεσμός και θεσμοθετήθηκε το 1997, αποτελεί μια υπεύθυνη απάντηση στις οξύτατες ανάγκες της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας και σε αυτήν απευθύνεται, λόγω των πολλών και ποικίλων αλλαγών που βιώνουμε καθημερινά μέσα στην οικογένεια και μέσα στην κοινωνία.
Η σημερινή δομή της οικογένειας με τις αυξημένες υποχρεώσεις των γονέων και την ανάγκη επέκτασης του ρόλου του σχολείου, το ολοήμερο διευρύνει το σχολικό περιβάλλον και το καθιστά όχι μόνο εστία μάθησης αλλά και χώρο δημιουργίας. Χρειάστηκαν μεγάλοι σε διάρκεια και μαζικοί αγώνες εκ μέρους των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι με τη συγκροτημένη και τεκμηριωμένη διεκδίκησή τους, έπεισαν για τη δημιουργία και λειτουργία των Ολοήμερων.
Πέραν όμως της κοινωνικής αναγκαιότητας, υπάρχουν και ιδιαίτεροι παιδαγωγικοί λόγοι, οι οποίοι καθιστούν αναγκαίο το Ολοήμερο Σχολείο, το οποίο παραμένει από τη θεσμοθέτησή του μέχρι σήμερα, μία εκπαιδευτική και κοινωνική πρόκληση με την καλή έννοια της λέξης.
Δεν είναι σχολείο φύλαξης μαθητών/τριών, ούτε φροντιστήριο. Σ΄αυτό, το παιδί δημιουργεί. Είναι ένα σχολείο δράσης. Ένα σχολείο από τη ζωή, με τη ζωή, για τη ζωή. Αυτό οραματιστήκαμε ως εκπαιδευτικοί, αυτό υπηρετούμε ή υπηρετήσαμε, γι’ αυτό αγωνιζόμαστε ή αγωνιστήκαμε.Ένα σχολείο που έχει ,όπως όλα τα άλλα, στο κέντρο του ενδιαφέροντός του το ίδιο το παιδί.Ένα σχολείο που προσπαθεί να συνδυάσει την κοινωνική προστασία του παιδιού με την παράταση του χρόνου λειτουργίας του, καθώς και την παιδαγωγική προστασία και καλλιέργεια του παιδιού. Από τη λειτουργία του Ολοήμερου σχολείου ωφελούνται ιδιαίτερα οι μαθητές με κοινωνικές, πολιτισμικές, μαθησιακές, οικονομικές ή άλλες αδυναμίες. Το Ολοήμερο σχολείο αναβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης, αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, παρέχει ένα ασφαλές εκπαιδευτικό περιβάλλον , αξιοποιεί παιδαγωγικά τον ελεύθερο χρόνο, προσφέρει νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, προσφέρει βιώματα κοινωνικοποίησης, ενισχύει την πολιτιστική παιδεία των μαθητών, διευκολύνει τους εργαζόμενους γονείς.
Αποτελεί, λοιπόν, το Ολοήμερο Πρόγραμμα ένα καινοτόμο πρόγραμμα με έντονο παιδαγωγικό και κοινωνικό χαρακτήρα.
Στο σύνολο των 15 Δημοτικών Σχολείων του Δήμου μας, τα έντεκα (11) λειτουργούν με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.) και τέσσερα (4) ως κλασσικά.
Στα 11 Ε.Α.Ε.Π. έχουμε μείωση 695 διδακτικών ωρών.
Στα 4 κλασσικά έχουμε αύξηση 9 διδακτικών ωρών.
Τελικά στο σύνολο των Δημοτικών Σχολείων του Δήμου μας, η μείωση είναι (695-9= 686 ώρες).
Άρα 686 ώρες:24 ώρες (υποχρεωτικό ωράριο εκπαιδευτικών)=29 εκπαιδευτικοί λιγότεροι μόνο για το Δήμο μας, άρα και μείωση ανάλογου κόστους για τον κρατικό προϋπολογισμό.
Είμαστε σίγουροι πως οι εκπαιδευτικοί και ο ελληνικός λαός με τους αγώνες τους δε θα επιτρέψουν την εφαρμογή πολιτικών που διαλύουν τη δημόσια εκπαίδευση.



Ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης
Λάζαρος Κυρίζογλου
και το Δημοτικό Συμβούλιο