Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

20/12/14

Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
 
Τοποθέτηση της Ανοιχτής Πόλης στην εντός ημερήσιας διάταξης συζήτηση σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων στο Δήμο Αθηναίων, κατόπιν σχετικού αιτήματος της Περιφέρειας Αττικής

Η διαχείριση των απορριμμάτων αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ΟΤΑ στις μέρες μας. Και όσο μεγαλύτερη είναι η παραγωγή ενός Δήμου σε απορρίμματα, τόσο μεγεθύνεται αυτή η πρόκληση. Ειδικά στην Αττική, η σημερινή κατάσταση έχει φτάσει πλέον σε ένα οριακό σημείο, έχοντας καταστήσει τον ΟΕΔΑ Φυλής ως τον μόνιμο και διαρκή υποδοχέα των απορριμμάτων όχι μόνο όλης της Αττικής, αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας, που δεν είχαν προνοήσει για ένα σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων.

Η λύση που προωθήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση του ΕΔΣΝΑ και την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή Αττικής, σε συνεργασία με ιδιωτικά συμφέροντα, προέβλεπε 4 φαραωνικές Μονάδες Επεξεργασίας Σύμμεικτων Απορριμμάτων με ΣΔΙΤ, που θα διαχειρίζονταν 1.350.000 τόνους σύμμεικτων απορριμμάτων ετησίως, σε χρονικό ορίζοντα 25 ετών. Και με διασφάλιση εγγυημένης ελάχιστης ποσότητας, έτσι ώστε, σε περίπτωση που η εισερχόμενη ποσότητα απορριμμάτων ήταν χαμηλότερη και δεν εξασφάλιζε κερδοφορία στους επενδυτές, να έπρεπε οι ΟΤΑ να καταβάλλουν το αντίτιμο για το αυξημένο κόστος ή να δέχονται απορρίμματα από άλλες περιοχές ή ακόμα και από το εξωτερικό. Και όλα αυτά, τη στιγμή μάλιστα που η ύφεση έχει μειώσει την κατανάλωση και έχει οδηγήσει στην αλλαγή καταναλωτικών συνηθειών, άρα και στην μείωση των απορριμμάτων.

Η επιλογή αυτή αποκλείει σε βάθος εικοσιπενταετίας την ουσιαστική, με ήπιες τεχνολογίες διαλογής στην πηγή, ανακύκλωση χρήσιμων υλικών, περιλαμβανομένων και των οργανικών αποβλήτων, και συντηρεί την επιμόλυνση των οικιακών με επικίνδυνα απόβλητα. Πρόκειται για μια μεθόδευση, που όχι μόνο θα μπορούσε να επιφέρει αδικαιολόγητη περιβαλλοντική επιβάρυνση, αλλά ταυτόχρονα, θα απομυζούσε τεράστια κεφάλαια για την εγκατάσταση και θα αύξανε υπέρμετρα το κόστος διαχείρισης.

Ένας τέτοιος σχεδιασμός, κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των ιδιωτών που ήδη είχαν εισάγει τέτοιες τεχνολογίες, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την κοινά αποδεκτή αρχή ότι πρέπει να μειωθεί η ποσότητα των εισερχόμενων απορριμμάτων μέσω της διαλογής στην πηγή, της ανακύκλωσης και της κομποστοποίησης προδιαλεγμένου οργανικού κλάσματος.

Οι σχεδιασμοί αυτοί, με την αλλαγή της Περιφερειακής Αρχής Αττικής και με το νέο ΔΣ του ΕΔΣΝΑ, έχουν ντε φάκτο μπει στις καλένδες, κάτι που θα αποφασιστεί και από τον ΕΣΔΝΑ στο επόμενο χρονικό διάστημα, για να ακυρωθούν de jure και οι σχεδιασμοί για τις 4 φαραωνικές Μονάδες Επεξεργασίας.

Από την άλλη, υπάρχει και το ζήτημα της Φυλής το οποίο είναι εξαιρετικά σοβαρό, αφού έχει συντελέσει στη συστηματική και διαχρονική υποβάθμιση της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αττικής και της Δυτικής Αθήνας. Εμείς από την πλευρά μας συμμεριζόμαστε το δίκαιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής για κλείσιμο του ΟΕΔΑ Φυλής, αφού προφανώς πρώτα εκπονηθεί ένα χρονοδιάγραμμα, ώστε να ετοιμαστεί η διάδοχη λύση. Το χρονοδιάγραμμα θα πρέπει να περιλαμβάνει και κλίμακα μείωσης του όγκου των απορριμμάτων που θα πηγαίνουν για ταφή, για όσο διάστημα λειτουργεί η εγκατάσταση ως χώρος τελικής διάθεσης.

Ο μόνος τρόπος για να κλείσει η Φυλή είναι η μείωση του όγκου των απορριμμάτων προς ταφή, που γίνεται με διαλογή στην πηγή, κομποστοποίηση και ανακύκλωση, μέσω ενός αποκεντρωμένου σχεδίου εναλλακτικής διαχείρισης των απορριμμάτων.

Τι προτείνουμε:

1. Την απαίτηση για ένα ριζικά νέο σχεδιασμό διαχείρισης απορριμμάτων
  • Διαμόρφωση πολιτικών και σχεδίων για την πρόληψη δημιουργίας και μείωση της παραγωγής αποβλήτων, την ανάκτηση και επαναχρησιμοποίηση υλικών, και το διαχωρισμό των επικινδύνων αποβλήτων με υιοθέτηση οικονομικών και κοινωνικών εργαλείων και ενσωμάτωσή τους στις τομεακές πολιτικές.
  • Κατάρτιση και εφαρμογή σχεδίων σε τοπικό-περιφερειακό επίπεδο με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής αναφοράς και συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους.
  • Άμεση Θεσμοθέτηση διαδικασιών συντονισμού-αξιολόγησης του συστήματος διαχείρισης σε κάθε επίπεδο (δημιουργία ενιαίας βάσης δεδομένων, έλεγχος και παρακολούθηση της αποδοτικότητας όλων των επιμέρους δράσεων – ιδιωτικών και δημόσιων – στο πλαίσιο του συστήματος), διορθωτικές παρεμβάσεις και ανάπτυξη δημόσιου ελεγκτικού μηχανισμού με συντονισμό σε κάθε επίπεδο.

2. Την προτεραιότητα στις δράσεις σε επίπεδο δήμου, γειτονιάς, χώρων εργασίας και κατοικίας, με ανάπτυξη τοπικών διαχειριστικών σχεδίων που εντάσσονται στο ευρύτερο περιφερειακό σχέδιο, με σκοπό την επαναχρησιμοποίηση και την ανάκτηση υλικών μέσω της διαλογής στην πηγή, της ανακύκλωσης, της κομποστοποίησης μικρής κλίμακας και της ανάπτυξης δικτύου συλλογής ειδικών ρευμάτων αποβλήτων (π.χ. επικίνδυνα).

Στην κατεύθυνση αυτή προβλέπεται η ανάπτυξη κάθετων δράσεων:
  • Ανάπτυξη της κομποστοποίησης σε οικιακό, επιχειρησιακό και δημοτικό επίπεδο.
  • Επέκταση των προγραμμάτων Διαλογής στην Πηγή (χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί) με υποχρεωτική συμμετοχή υπηρεσιών, σχολείων, επιχειρήσεων) και πλήρη ανάπτυξη του συστήματος των 4 κάδων.
  • Ριζική αναθεώρηση του συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης, με ενσωμάτωση των δράσεων και των πόρων της ΕΕΑΑ στο σύστημα διαλογής στην πηγή των ΟΤΑ.
  • Επέκταση των σημείων συλλογής των Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα στους πολίτες.
  • Δημιουργία Πράσινων Σημείων συγκέντρωσης υλικών προς επαναχρησιμοποίηση – ανακύκλωση.
  • Προγράμματα χωριστής συλλογής ειδικών αποβλήτων με υποχρεωτική συμμετοχή των επιχειρήσεων.

όπως και οριζόντιων δράσεων:
  • Ενημέρωση, προβολή και παροχή εξοπλισμού οικιακής κομποστοποίησης.
  • Κοινωνικές δράσεις και επιλογή τιμολογιακών μέτρων για την προώθηση προϊόντων που παράγουν λιγότερα απόβλητα.
  • Κίνητρα προς τον πολίτη για την συμμετοχή στα συστήματα διαλογής στην πηγή (ΔσΠ) και εναλλακτικής διαχείρισης.
  • Οικονομική και θεσμική ενίσχυση δραστηριοτήτων στον τομέα «επαναχρησιμοποίηση υλικών-ανάκτηση υλικών».

3. Ένα σύστημα αποκεντρωμένων εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριμμάτων, σε επίπεδο μεγάλων δήμων ή ομάδων δήμων, ενταγμένων οργανικά και λειτουργικά στο ευρύτερο περιφερειακό σχέδιο
  • Μονάδων επεξεργασίας, προσανατολισμένων στην περαιτέρω ανάκτηση και την κομποστοποίηση, των οποίων σημαντικό μέρος της πρώτης ύλης τους θα αποτελούν τα προδιαλεγμένα οργανικά και
  • Εγκαταστάσεων εναλλακτικής διαχείρισης και τοπικής αξιοποίησης αδρανών υλικών.

Θεωρούμε ορθή επιλογή, στο πλαίσιο της αποκεντρωμένης διαχείρισης των ΑΣΑ, την ανάληψη πρωτοβουλίας από τον Δήμο Αθηναίων. Υποστηρίζουμε την αποκέντρωση σε δημοτικό επίπεδο και τη διαδημοτική συνεργασία όπου αυτό είναι αναγκαίο. Επίσης είναι θετικό το ότι ο Δήμος Αθηναίων δεν ακολουθεί την εκχώρηση της διαχείρισης σε ιδιώτες, ελπίζουμε ότι αυτό δεν θα γίνει σε επιμέρους στάδια της διαδικασίας.



Στην προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση του σημερινού δημοτικού συμβουλίου ο επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης Γαβριήλ Σακελλαρίδης έθεσε τo παρακάτω θέμα:

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ που προωθεί την αλλαγή της φυσιογνωμίας της Πλάκας

Παρατηρείται έντονος προβληματισμός και ανησυχία για το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ «Πράξεις Εισφοράς σε γη και σε χρήμα – Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις». Στο νομοσχέδιο προβλέπονται ρυθμίσεις, που αφορούν και στο Δήμο Αθηναίων. Ήδη υπάρχει κινητικότητα από πλευράς της Πρωτοβουλίας Κατοίκων Πλάκας, που επισημαίνει σοβαρούς κινδύνους για την περιοχή, το χαρακτήρα και τη βιωσιμότητά της.

Για το συγκεκριμένο θέμα θεωρούμε ότι ο Δήμος Αθηναίων θα πρέπει ν’ αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και κυρίως να καταθέσει συγκεκριμένες παρατηρήσεις και πιέσεις προς το ΥΠΕΚΑ.

Με την συμβολή της μελέτης Ζήβα – και Υπουργών Σ. Μάνου, Α. Τρίτση, Μ. Μερκούρη – η Πλάκα προφυλάχθηκε με ένα πλέγμα νομοθεσίας που αποδείχθηκε τόσο σοφό, ώστε η περιοχή να ξανακατοικηθεί και οι κάτοικοι να συμβιώνουν χρόνια τώρα με τις άλλες μεικτές χρήσεις (πολιτιστικές, εκπαιδευτικές, εμπορικές). Αναγνωρίζοντας τη σημασία του για όλη την Ευρώπη, η Europa Nostra βράβευσε το τεράστιο έργο διάσωσης της Πλάκας, το οποίο επετεύχθη με τη συνεργασία κράτους και πολιτών.

Σήμερα, απροειδοποίητα, προωθούνται εν τάχει από το ΥΠΕΚΑ αλλαγές χρήσεων γης που θα υποβαθμίσουν και πάλι την Πλάκα, θα την βάλουν σε κίνδυνο και θα οδηγήσουν στην καταστροφή της.

Υπάρχουν δύο βασικές παρατηρήσεις, με τις οποίες συντασσόμαστε, για τις μεταβιβάσεις και την επέκταση σε ορόφους.

Σ’ ένα βαθμό θα μπορούσαν να είναι κατανοητές οι αιτιάσεις για την παράταση λειτουργίας και δυνατότητα μεταβίβασης άδειας λειτουργίας ταβερνών και άλλων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος από πριν το 1982 ή πριν το 1967 σε διατηρητέα κτίρια (είτε προϋφίστανται, ως χρήσεις, είτε όχι, του χαρακτηρισμού των κτιρίων) και θα είχε ενδιαφέρον να δούμε ακριβώς πόσες τέτοιες επιχειρήσεις είναι και πού ακριβώς βρίσκονται. Αλλά σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνούμε με  την επέκταση «βοηθητικών χώρων» στον α’ όροφο του διατηρητέου. Γνωρίζουμε όλοι εκ των προτέρων, ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν ως τέτοιοι. Επεκτείνοντας την κλίμακα της χρήσης, μεγαλώνει κι η ένταση της χρήσης και είναι πια υπαρκτός ο κίνδυνος για μεγαλύτερη όχληση της κατοικίας.

Και για να προλάβω την όποια τοποθέτηση, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω, ότι δεν είμαστε με την αντίληψη που λέει ότι πρέπει να μετατραπεί η Πλάκα σ’ έναν υπερπολυτελή και πανάκριβο τομέα κατοικίας. Αλλά καταθέτουμε αυτές τις παρατηρήσεις γιατί η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς είναι η βασική προϋπόθεση και για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της πόλης.

Η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει ότι η τουριστική ταυτότητα συγκροτείται πάνω στην πολιτισμική ιδιαιτερότητα και στην ανάδειξή της. Όχι μόνο την παρελθούσα, αλλά κυρίως την παρούσα.  Για εμάς, τουρισμός στην πόλη σε καμιά περίπτωση δε σημαίνει τράνζιτ επισκέπτες μια μέρας στα σοκάκια και τις ταβέρνες της Πλάκας. Κι ακριβώς γι’ αυτό διαφωνούμε με όσα περίεργα περιγράφονται στο νομοσχέδιο και ανοίγουν το δρόμο σε μεγάλα συμφέροντα για απόλυτη εκμετάλλευση της περιοχής χωρίς κανόνες, με πλήρη αλλαγή της φυσιογνωμίας της.

Καλούμε έτσι το Δήμο Αθηναίων να παρέμβει εμπεριστατωμένα στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ, αναλογιζόμενος την ιστορία, τη φυσιογνωμία και τις ανάγκες της πόλης.

Από τη μεριά μας είμαστε στη διάθεση και με επιστήμονες για την πλήρη και αποτελεσματική παρέμβαση του Δήμου.



Παράτυπη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με σύμβαση προμήθειας κάδων που δεν τηρείται από την ανάδοχο εταιρία

Σε σχετική αλληλογραφία της «Ανοιχτής Πόλης» με τον αντιδήμαρχο κ. Βαρελά και τη διεύθυνση καθαριότητας, σχετικά με την υλοποίηση της σύμβασης (υπ. αριθμ. 194198/3-9-2008) που είχε συναφθεί μεταξύ Δήμου Αθηναίων και «EFG Eurobank Ergasias-Χρηματοδοτικές Μισθώσεις», προέκυψε ότι η σύμβαση εκτελείται πλημμελώς. Συγκεκριμένα, από την απάντηση του κ. Βαρελά προκύπτει ότι κανένας κάδος δεν διαθέτει σύστημα μικροτσίπ, όπως προβλεπόταν, και δεν έγινε ποιοτικός έλεγχος κατά την παραλαβή τους.

Από την απάντηση της Δ/σης καθαριότητας της 20/2/2014 προκύπτει ότι, μετά τις επιστολές της Ανοιχτής Πόλης, συστάθηκε επιτροπή καταμέτρησης κάδων και καλαθιών για τις συγκεκριμένες συμβάσεις, η οποία διαπίστωσε ότι από τους 6.000 κάδους ανευρέθηκαν 2.788 και από τα 4.000 επιστήλια καλάθια βρέθηκαν μόνο 1.141. Επίσης, μας πληροφορούν ότι από τον Οκτώβριο του 2012 η εταιρία έπαψε να τηρεί, το σύνολο τους, τους όρους της σύμβασης.

Δεδομένου ότι οι συμβάσεις ήταν πενταετούς διάρκειας και έληγαν το 2014, ρωτάμε τον κ. Βαρελά αν υπάρχουν οι 6.000 κάδοι και τα 4.000 επιστήλια καλάθια, και αν έγινε η εξαγορά τους από το Δήμο σε άριστη κατάσταση, όπως προβλεπόταν από τη σύμβαση. Αν όχι, υποθέτουμε ότι αυτός θα είναι ένας από τους λόγους που ο Δήμος προβαίνει στην προμήθεια των 8.000 κάδων που ψηφίσατε προσφάτως, υπό ανορθόδοξες συνθήκες, στο δημοτικό συμβούλιο, το οποίο παραπλανήθηκε από τον κ. Βαρελά. Κι αυτό διότι επικέντρωσε την καθυστέρηση υπογραφής της σύμβασης στο ζήτημα της εγγυητικής επιστολής, ενώ το μείζον είναι ότι η εταιρία επέβαλε τελικά στο δήμο τροποποίηση όρων που αφορούν το χρόνο παράδοσης, τον ορισμό μέγιστης παραδιδόμενης ποσότητας ανά παραγγελία και την εισαγωγή του όρου περί πλήρους εξόφλησης του τιμολογίου της εκάστοτε προηγούμενης παράδοσης προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επόμενη.

Οι όροι αυτοί έρχονται σε αντίθεση με τους όρους της διακήρυξης και της προσφοράς του προμηθευτή, όσο και με το εγκεκριμένο και σφραγισμένο από το ελεγκτικό συνέδριο σχέδιο σύμβασης. Σε ερώτημα δε της υπηρεσίας προς τη νομική διεύθυνση, η απάντηση ήταν ότι «δεν χωρεί τροποποίηση του ελεγχθέντος από το ελεγκτικό συνέδριο σχεδίου σύμβασης». Αντί, λοιπόν, ο προμηθευτής να κηρυχθεί έκπτωτος και να υποστεί τις κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος, μεταξύ των οποίων και τη σε βάρος της εταιρίας προμήθεια των 8.000 κάδων, με διενέργεια νέου διαγωνισμού, οδηγείται το δημοτικό συμβούλιο στη λήψη μιας τουλάχιστον παράτυπης απόφασης, η οποία πιστεύουμε ότι θα εκπέσει, όταν πραγματοποιηθεί έλεγχος νομιμότητας.

Όσον αφορά τη σύμβαση με την εταιρία leasing, επανερχόμαστε με νέα ερωτήματα προς τη Δ/νση καθαριότητας, τις απαντήσεις της οποίας επιφυλασσόμαστε να φέρουμε προς συζήτηση σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο.




Η δημοτική σύμβουλος της Ανοιχτής Πόλης Μάρω Δούκα έθεσε το παρακάτω θέμα στην προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου:

Να παρέμβει ο Δήμος για να μην κλείσουν οι δομές στήριξης των κακοποιημένων γυναικών

Το τελευταίο διάστημα, από την πλευρά του Υπουργείου Εσωτερικών παρατηρείται κινητικότητα σε σχέση με τις δομές στήριξης των κακοποιημένων γυναικών. Υπάρχουν διάφορες διαρροές για το αν θα κλείσουν ή όχι.

Ήδη υπάρχει κινητοποίηση από οργανώσεις, αλλά και από τις/τους συμβούλους για να μην κλείσουν οι τόσο απαραίτητες δομές. Γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητη και η ενεργοποίηση του Δήμου Αθηναίων να παρέμβει και να υποστηρίξει το αίτημα.

Όλες αυτές οι 61 δομές, δημιουργήθηκαν, στελεχώθηκαν και λειτουργούν με χρήματα του ΕΣΠΑ 2007-2013, και μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν με χρήματα του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.

Αν το Υπουργείο Εσωτερικών αποφασίσει  να κλείσει τις δομές στήριξης των κακοποιημένων γυναικών, διαθέτοντας τα χρήματα του νέου ΕΣΠΑ σε κάποια άλλη «προτεραιότητα», θα είναι επειδή θα τη θεωρεί ως πιο συμφέρουσα πολιτική επιλογή και όχι αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης.

Το να παραμείνουν ανοιχτές οι δομές στήριξης κακοποιημένων γυναικών μας αφορά ΟΛΕΣ και ΟΛΟΥΣ:

- επειδή ζούμε σε μια χώρα που δεν ενδιαφέρεται ούτε να προλάβει την κακοποίηση των γυναικών αλλά ούτε και να προστατεύσει τις κακοποιημένες γυναίκες και τα παιδιά τους. Εμείς όμως ενδιαφερόμαστε, και απαιτούμε από τη χώρα μας, τουλάχιστον να μην τους στερήσει και το τελευταίο δικαίωμά τους, δηλαδή την πρόσβαση στις υποστηρικτικές υπηρεσίες που τις ενδυναμώνουν και τις στηρίζουν για να μπορέσουν μόνες τους να αμυνθούν και να προστατεύσουν, όχι μόνο τον εαυτό τους, αλλά και τα παιδιά τους

- επειδή καθεμιά από εμάς μπορεί να έχει ήδη κακοποιηθεί, να κακοποιείται τώρα ή να κακοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον

- επειδή καθένας και καθεμιά από εμάς γνωρίζει τουλάχιστον μία γυναίκα που έχει κακοποιηθεί, που κακοποιείται ή που –δυστυχώς– θα κακοποιηθεί στο μέλλον. Και όχι μόνο τη γνωρίζει, αλλά ενδιαφέρεται και νοιάζεται για αυτή.

Ζητάμε ο Δήμος Αθηναίων να παρέμβει και να αποτρέψει το ενδεχόμενο να κλείσουν οι τόσο απαραίτητες δομές στήριξης των κακοποιημένων γυναικών.



Η δημοτική σύμβουλος της Ανοιχτής Πόλης Ελθήνα Αγγελοπούλου έθεσε τα παρακάτω θέματα στην προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου:

Να μη σταματήσει η ανακατασκευή των ανθοπωλείων στην πλατεία Αγίας Ειρήνης για γραφειοκρατικούς λόγους

Με την  υπ’ αρ. 2856/27.11.2006 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, εγκρίθηκε  η αρχιτεκτονική μελέτη και η εκτέλεση του έργου «Ανακατασκευή των δύο ανθοπωλείων στην Πλατεία Αγίας Ειρήνης επί της οδού Αιόλου» από την ανώνυμη εταιρεία «Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Α.Ε.». Η ανωτέρω μελέτη διενεργήθηκε στα πλαίσια της ανάπλασης πλατειών και ελεύθερων χώρων στην περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου της Αθήνας (βλ. άρθρο 2 στοιχ. 5.16 της 45810/24.9.1997 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Πολιτισμού (Β 909)) και προέβλεπε την αντικατάσταση των από τα μέσα του 19ου αιώνα προϋφιστάμενων κατασκευών.

Σύμφωνα με την από 15.11.2006 τεχνική έκθεση της ΕΑΧΑ, το έργο συνίσταται σε αυτόνομη ελαφρά κατασκευή ξύλινου φορέα και ξύλινων στοιχείων πλήρωσης, που προορίζεται να αντικαταστήσει τα κατεστραμμένα περίπτερα των δύο υφιστάμενων ανθοπωλείων στην Πλατεία Αγίας Ειρήνης. Πρόθεση της μελέτης της ΕΑΧΑ είναι η στέγαση των δύο ανθοπωλείων να έχει το χαρακτήρα «περιπτέρου», να αποτελεί  ελαφρά κατασκευή,  η οποία  να επιτρέπει τη διαμπερή θέαση της πλατείας στους διερχόμενους πεζούς, και να εντάσσεται χωρίς ιδιαίτερες μορφολογικές εντάσεις στο υφιστάμενο περιβάλλον. Οι εργασίες ανακατασκευής ολοκληρώθηκαν  από το 2007 (βλ.  48/14.2.2007 έγγραφο της «Ε.Α.Χ.Α. Α.Ε») και συνεχίστηκε η μίσθωση αυτών μέσω δημοπρασίας από τον Δήμο Αθηναίων.

Με την υπ’ αρ. 5341/2012  απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας  ακυρώθηκε η ανωτέρω με αριθμό 2856/27-11-2006 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου της Αθήνας, λόγω της τυπικής παράλειψης από τις υπηρεσίες του Δήμου της λήψης σχετικής άδειας από το Υπουργείο Πολιτισμού, προ της έκδοσης της πράξης ανακατασκευής. Από τη δημοσίευση της απόφασης έως σήμερα, παρά τη συνέχιση της δημοπράτησης και εκμίσθωσης των ανθοπωλείων από το δήμο Αθηναίων, οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν έχουν προχωρήσει σε καμία ενέργεια για την προφύλαξη και διασφάλιση της συνέχειας της ιστορικής χρήσης των ανθοπωλείων. Τη στιγμή αυτή, λόγω μίας τυπικής παράλειψης της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου Αθηναίων, κινδυνεύει μία από τις παραδοσιακές χρήσεις της πόλης να καταστραφεί και να χαθεί ένα στοιχείο από τη ιστορικότητα  και μνήμη της πόλης. Θα πρέπει άμεσα να υπάρξει νέα απόφαση ως προς την ανακατασκευή του έργου, με τη σύμφωνη γνώμη των αρμοδίων υπηρεσιών του δήμου και του Υπουργείου Πολιτισμού.



Ο δημοτικός σύμβουλος της Ανοιχτής Πόλης Στάθης Δρογώσης έθεσε το παρακάτω θέμα στην προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου:

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν καθημερινά οι καλλιτέχνες δρόμου

Οι καλλιτέχνες δρόμου (μουσικοί, ηθοποιοί) αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με τις αστυνομικές αρχές. Συχνά συλλαμβάνονται και δικάζονται με το νόμο περί επαιτείας. Στα δικαστήρια αθωώνονται όλοι. Η Ανοιχτή Πόλη θέλει να ρωτήσει επίσημα το δήμαρχο και τους αντιδημάρχους για την πολιτική που ακολουθεί ο δήμος σε αυτό το σοβαρό για την πόλη ζήτημα.



Ο δημοτικός σύμβουλος της Ανοιχτής Πόλης Ρήγας Αξελός, στην προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου, έθεσε τα παρακάτω θέματα

Να αναλάβει πρωτοβουλία ο Δήμος για να παραμείνουν οι χώροι του 73ου Δημοτικού Σχολείου και της «Κονίστρας» υπό τον έλεγχο του Δημοσίου

Όπως είχαμε πει και σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, αμφισβητείται η κυριότητα του δημοσίου στο οικόπεδο του 73ου Δημοτικού Σχολείου, καθώς και στον παραπλήσιο χώρο της «Κονίστρας» στα Πετράλωνα, όπου ο Δήμος Αθηναίων, με δικά του έξοδα, στο παρελθόν, κατασκεύασε γήπεδο μπάσκετ και παιδική χαρά.

Καλούμε τη Δημοτική Αρχή να ενδιαφερθεί για το θέμα και να πάρει όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες, νομικές ή άλλες, ώστε να παραμείνουν αυτοί οι χώροι στη διάθεση των μαθητών και των κατοίκων της περιοχής αντίστοιχα.

Ειδικά σε ότι αφορά την «Κονίστρα», και με αφορμή την αναμόρφωση του προϋπολογισμού που θα συζητήσουμε σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ζητάμε να μπει κατάλληλο κονδύλι στον αντίστοιχο κωδικό του προϋπολογισμού για την επισκευή του χώρου άθλησης και της παιδικής χαράς, και να δρομολογηθούν οι εργασίες